måndag i juli jaha

tjenahej!
jag ligger i min säng i fiskis å har ont i magen </3 förmodligen pga onödigt kaffeintag. ligger och lyssnar till ljudet av en fluga som surrar vid mitt fönster :-) kanske ett av livets störigaste ljud :-) det är jättefint väder ute och jag sa nej till att följa me bror+ello å bada. vilket ju var dumt. men orkade inte ta ställning när han smsade å frågade kl 8 imorse :-) förövrigt föds hans andra barn och mitt andra brorsbarn (?) anyy day now. sick va! snart är jag faster x2!
men jag å paps har bestämt oss för att åka till artipelag om nån timma iaf. så det är mys. känner mig lite ångestig kring val osv som vanligt. men pappis har försökt peppa sthlm å konst, så det ska la gå. gbg står ju faktiskt kvar. men vi får la se. här e veckans stora händelser: :----)
lämnade denna favvoplats i söndags å åkte hem till gbgläggan å packade.
för att på måndagen åka hit!!!! till sthlmis! å fira denna stjärna som fyllde år! + träffa andra glada barn exempelvis hg, hej!
svängde tillome förbi trädgården *påvägen hem* :PPP jävligt kul var det dock. tog me mig en majis hem och fick bo hos henne resten av veckan, flott!
på tisdagen hängde jag me min favvokid hela dagen och lekte, åt & sov<333 väldigt mys.
sen traskade jag hem till majis igen och käkade middag på ballen <3
på onsdagen var jag ute å drack bärs me aggo, hannah, britta och alice, skoj! fick vandra hem i detta vackra ljus, sommaren<3333
å såhär tröttis var jag i hissen :-)
på torsdagen när majis kom hem från jobbet hade jag bestämt att hon låtsas-fyllde-år. en mycket bra aktivitet om man behöver pepp, hett tips! så jag hade lagat middag, gjort en tårta och köpt en liten present. kul tyckte majis tror ja!
på fredagen hängde jag med aggo på stan och bjöds sen på risottomiddag hemma hos henne, jävligt bra. har inge bild på detta tydligen. istället kan jag förklara bilden ovan som = igår innan jag, majis å thofte drog till trädgårn för andra gången denna vecka, hejhopp, skoj!
goa, coola, bra va!
å igår hängde jag å claris å maja & åt scones, traskade runt på söder och badade tillslut i bajsvattnet i tanto. mycket bra söndag tack! sen på kvällen *flyttade* jag ut från majo och åkte me mams å paps hem till fiskis, som precis kommit från landet. mycke bra week iaf. tackartackar life. nu ska jag duscha å ångesta vidare. adjö!

andra veckan i costa rica 🌴

jag glömde av lite dethär med costa rica-dokumentationen. men HÄR KOMMER ANDRA VECKAN IAF. HEJ!
SÅ, söndagen den 13e mars hade vi hamnat i Jacó. som ganska direkt blev en lite halvångestigplats av någon jävla anledning. HÄR på detta väldigt typiska *CHILL* aka assvettiga-minipanikrum- hostelet bodde vi. och skulle bo i 2 nätter fram.
min lilla plupp till resesällis
GOA VÄXTER IAF.
här avnjuter jag en halvdan bananasplit när vi sitter på en glassbar endast för AC'n i våran halva reselivskris och funtar på å lägga om hela resten av resan, mEN tog oss tillslut samman och lugnade ner oss å blev gladare :-)
en liten go
världens bästa fotande par på beachen
vi ficka avnjuta SÅ många apfina solnedgångar under vår resa så det e fan inte klokt va.

GLADARE blev vi också när vi äntligen fick hälla i oss lite halvdyr öl<333 underskatta aldrig en öl eller två kompisar!
tidigt på tisdagmorgonen vinkade vi glatt hejdå till denna stad och tog bussen mot San Ramon längre in i landet.
här har vi hamnat i San Ramón och känner sakta hur livsglädjen bara ÅTERKOMMER när vi är på högre höjder som inte är lika pressande varma, och snart skulle vi dessutom komma fram till slutdestinationen La fortuna!
SAGT och GJORT. så var vi framme och hade ständigt denna stora galna vulkan som utsikt var vi än gick.
här bodde vi på ett jättebra hostel med LIVETS gulligaste tjej i receptionen. tror det var en av våra top 3 personer på denna resa!
på onsdagen, första riktiga dagen i La fortuna gjorde vi en hike tillsammans med en guide i den FINA skogen som fanns kring vulkanen Arenal.
ignorera de galna amerikanske tjejerna i bakgrunden och TAKE A LOOK at this man fantastiska hår och utstrålning trots bakifrån. detta är WILMER, vår älskade guide som jag aldrig kommer glömma pga fantastisk människa bara.
2 glada halvidioter i en fantastisk regnskog.

detta vattenfall skulle vi snart hoppa i och halvt klättra i, helt i stort förtroende till Wilmer som hela tiden gick först i ledet och hjälpte till att klättra upp på stora stenar samtidigt som man bekämpade galna strömmar.
detta var nog våran bästa upplevelse med störst ärlig lycka och eufori, vi kunde knappt sluta tjata om det för varandra efteråt? <3333 världsbragrej.
regnskogshimlen by nightttttttt baby
den sjuka sjön belägen brevid vulkanen som tydligen var anlagd, ändå sjukt?
<33
2 dagar senare åt vi frulle och häckade lite i La fortuna innan vi tog en bil till sjön ovan, för att sätta oss på en båt för att sedan sätta oss i en bil igen.
jävla fin sjö var det kan jag be å få tala om.
å HEJ så var vi plötsligt i en sjukt fint och galet landskap studsandes omkring i bilen vi satt i som man undrade om den skulle överleva hela riden. :)
väl framme i Monteverde, en annan stad som blev en favvo och äkta LUGNT bra place, hittade vi ett gölligt café där jag föråt mig på brownies å kaffe.

samma kväll firade vi med slabbig pizza och tveksamt kartongvin på vår nya beloved hostel. denna kväll gick vi även ut på staden E N D A klubb :-) det var tokigt.
på lördagen gick vi på en egen hike i "Santuario Ecologico", väldigt fin nationalpark där vi såg massa djur!!
vi bestämde oss också för att ta oss neråt i en dal, en JÄVLA lång väg, för att kunna bada i det härliga vattenfallet vi hört om, för att återigen få uppleva den vattenfallslyckan. VÄL nere var den till vår stora besvikelse som barnpisspoolen i en simhall och vi hade nu världens längsta uppförs-hike tillbaka upp igen :-)
en happy anna som peppar inför svettvägen upp.
på söndagen gick vi på en coffee tour som även innehöll socker & chokladkunskaper. med en väldigt liten plupp till guide! <33

kan längta tillbaka SÅ mycket till dena apgoa crepe bolognese </333 på vårt favvoplace "Orchid" som hade asgo fräsch mat. denna goa smällde jag i mig till lunch samma dag vi tog oss vidare från detta place!
hejrå Monteverde, nu vandrade denna + den fotande individen vidare till ännu en buss som visade sig ta oss till en annan stad än den vi planerat :-) TO BE CONTINUED :P:P:P HEJRÅ

snabbvisit i sthlmbebisen

hej!
i fredags jobbade jag min sista dag på jobbet. hela veckan hade varit halvkaos pga sjuk/ledig personal, så jag hade överrösts med halvkatastrofer. vilket ju var lite tärande och uttröttande, MEN kände mig ändå inte så jävla less på arbetsplatsen. kände ändå övervägande kärlek till mina barn å mina kollegor. sÅ det kändes väldigt snopet att för sista gången vandra ut från jobbet och krama Rut hejrå for the last time. men. ska jag ska väl komma över det i sinom tid. tur var väl iaf att jag direkt efter work hoppade in i en bil med simpa å drog raka vägen upp till sthlm för att hälsa på majis! KUL och MYS var det. vi hade en jävla go helg fyllt me några av toppgrejerna i life: öl, korvmebröd, frukost, trädgårn, kramar me några toppers människor i life, södersströgång, glass, ETC. å en jävla massa håkan som var det enda jag å slampis lyssnade på påvägen hem.
tack å bock!

tjenixen

tjenahej
jag har precis skrivit små hejdå/sommarhälsningar till mina tre närmaste kollegor som jag imorn ska ge varsin liten 'ginko-planta', som är en liten grön växt, som lite ser ut som en persilja med väldigt stora blad :-) så dom kanske (förmodligen) kommer ba 'jaha, ehhh, tack :-------??)))))'. MEN det är väl tanken som räknas. dock har jag ju ångest för just det redan, att dom ska ba CALM THE FAKK DOWN hur länge har vi ens jobbat ihop. mennnn. förmodligen lär dom ju tycka att jag är en snäll plupp så det ska nog lösa sig :-) kommer serri sakna dom tho. fast ska jobba me 2 av dom resten av veckan ut iaf så det e sköj. kommer ÄVEN som ni förmodligen listat ut, sakna mina barnjävlar<////3. har kramat så mycke på rut, leandro å julian idag, mfl. dom små liven <333
jag hade en go helg iaf. hängt me slampis å glennsvenn, kollat fotboll, druckit bärs, förmodligen lagt ner alldeles för mycke pengar på just det :-), å sommarCYKLAT mycket!!! stort plus. i regn på led & över långa broar <333 väldigt trivsamt. dock har min cykel börjat gnissla på ett extremt störigt sätt :-) + träffat mams å paps å mysfikat å gott på konstmuseum + hade bra onsdag när jag gick på colors me jossan, katta å leila, ocH överlevde ändå dagen efter på jobbe. eloge till mig själv hejrå. NU VET NI ALL DENNA INFO. puss adjö.