andra veckan i costa rica 🌮

jag glömde av lite dethĂ€r med costa rica-dokumentationen. men HÄR KOMMER ANDRA VECKAN IAF. HEJ!
SÅ, söndagen den 13e mars hade vi hamnat i JacĂł. som ganska direkt blev en lite halvĂ„ngestigplats av nĂ„gon jĂ€vla anledning. HÄR pĂ„ detta vĂ€ldigt typiska *CHILL* aka assvettiga-minipanikrum- hostelet bodde vi. och skulle bo i 2 nĂ€tter fram.
min lilla plupp till resesÀllis
GOA VÄXTER IAF.
hÀr avnjuter jag en halvdan bananasplit nÀr vi sitter pÄ en glassbar endast för AC'n i vÄran halva reselivskris och funtar pÄ Ä lÀgga om hela resten av resan, mEN tog oss tillslut samman och lugnade ner oss Ä blev gladare :-)
en liten go
vÀrldens bÀsta fotande par pÄ beachen
vi ficka avnjuta SÅ mĂ„nga apfina solnedgĂ„ngar under vĂ„r resa sĂ„ det e fan inte klokt va.

GLADARE blev vi ocksÄ nÀr vi Àntligen fick hÀlla i oss lite halvdyr öl<333 underskatta aldrig en öl eller tvÄ kompisar!
tidigt pÄ tisdagmorgonen vinkade vi glatt hejdÄ till denna stad och tog bussen mot San Ramon lÀngre in i landet.
hĂ€r har vi hamnat i San RamĂłn och kĂ€nner sakta hur livsglĂ€djen bara ÅTERKOMMER nĂ€r vi Ă€r pĂ„ högre höjder som inte Ă€r lika pressande varma, och snart skulle vi dessutom komma fram till slutdestinationen La fortuna!
SAGT och GJORT. sÄ var vi framme och hade stÀndigt denna stora galna vulkan som utsikt var vi Àn gick.
hÀr bodde vi pÄ ett jÀttebra hostel med LIVETS gulligaste tjej i receptionen. tror det var en av vÄra top 3 personer pÄ denna resa!
pÄ onsdagen, första riktiga dagen i La fortuna gjorde vi en hike tillsammans med en guide i den FINA skogen som fanns kring vulkanen Arenal.
ignorera de galna amerikanske tjejerna i bakgrunden och TAKE A LOOK at this man fantastiska hÄr och utstrÄlning trots bakifrÄn. detta Àr WILMER, vÄr Àlskade guide som jag aldrig kommer glömma pga fantastisk mÀnniska bara.
2 glada halvidioter i en fantastisk regnskog.

detta vattenfall skulle vi snart hoppa i och halvt klÀttra i, helt i stort förtroende till Wilmer som hela tiden gick först i ledet och hjÀlpte till att klÀttra upp pÄ stora stenar samtidigt som man bekÀmpade galna strömmar.
detta var nog vÄran bÀsta upplevelse med störst Àrlig lycka och eufori, vi kunde knappt sluta tjata om det för varandra efterÄt? <3333 vÀrldsbragrej.
regnskogshimlen by nightttttttt baby
den sjuka sjön belÀgen brevid vulkanen som tydligen var anlagd, ÀndÄ sjukt?
<33
2 dagar senare Ät vi frulle och hÀckade lite i La fortuna innan vi tog en bil till sjön ovan, för att sÀtta oss pÄ en bÄt för att sedan sÀtta oss i en bil igen.
jÀvla fin sjö var det kan jag be Ä fÄ tala om.
Ä HEJ sÄ var vi plötsligt i en sjukt fint och galet landskap studsandes omkring i bilen vi satt i som man undrade om den skulle överleva hela riden. :)
vÀl framme i Monteverde, en annan stad som blev en favvo och Àkta LUGNT bra place, hittade vi ett gölligt café dÀr jag förÄt mig pÄ brownies Ä kaffe.

samma kvÀll firade vi med slabbig pizza och tveksamt kartongvin pÄ vÄr nya beloved hostel. denna kvÀll gick vi Àven ut pÄ staden E N D A klubb :-) det var tokigt.
pÄ lördagen gick vi pÄ en egen hike i "Santuario Ecologico", vÀldigt fin nationalpark dÀr vi sÄg massa djur!!
vi bestĂ€mde oss ocksĂ„ för att ta oss nerĂ„t i en dal, en JÄVLA lĂ„ng vĂ€g, för att kunna bada i det hĂ€rliga vattenfallet vi hört om, för att Ă„terigen fĂ„ uppleva den vattenfallslyckan. VÄL nere var den till vĂ„r stora besvikelse som barnpisspoolen i en simhall och vi hade nu vĂ€rldens lĂ€ngsta uppförs-hike tillbaka upp igen :-)
en happy anna som peppar inför svettvÀgen upp.
pÄ söndagen gick vi pÄ en coffee tour som Àven innehöll socker & chokladkunskaper. med en vÀldigt liten plupp till guide! <33

kan lĂ€ngta tillbaka SÅ mycket till dena apgoa crepe bolognese </333 pĂ„ vĂ„rt favvoplace "Orchid" som hade asgo frĂ€sch mat. denna goa smĂ€llde jag i mig till lunch samma dag vi tog oss vidare frĂ„n detta place!
hejrĂ„ Monteverde, nu vandrade denna + den fotande individen vidare till Ă€nnu en buss som visade sig ta oss till en annan stad Ă€n den vi planerat :-) TO BE CONTINUED :P:P:P HEJRÅ