araknoidea

idag har jag umgåtts för mycket med mig SJÄLV. får ju rysningar tillslut.
har pluggat. är fett trött på det men måste keep going. pratade precis me pola i telefon, min pyskopolers, han har pluggat så jävla mycket och var typ rätt confident inför tentan. kände ba att JAHA VA KUL.
jag har verkligen en extremt lång väg kvar tills jag ens kan närma mig det statementet.
 
har upptäckt saker idag:
- det är fett svårt att skriva exempelvis ordet "ryggmärg" rätt, för hand vill säga. SÅ många nedgångar? när man tror att man gjort två g'n har man i själva verket ba gjort ett y och ett g, och har ETT g KVAR. stöter på dessa gggg-tendenser vartannat ord typ.
- det finns två hjärnhinnor som heter "PIA MATER", vilket får mig att tänka på alla sånger jag någonsin sjungit på latin + att det låter som typ "snälla mamma" på italienska. eller nåt. och en annan hjärnhinna heter "araknoidea". HUR kul???? låter som att någon slarvigt säger i got no idea. fångade min enda och totala känsla idag så tyckte det va kul.
- det finns en del i hjärnan som heter "homunculus" och kallas för "den lilla gubben". orkar inte förklara innebörden men bilden e kul hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0