halleluja

fett trist när jag ba dör.



nu ska jag berätta om guds gåva till världen. 
plommontomater.
ovala, klarröda tomater. med en fruktansvärt god, söt smak som dansar omkring på smaklökarna. när man sätter tänderna i dessa spricker det tunna skalet med ett "klick" och resten av tomaten smälter sedan på tungan och glider graciöst ner genom halsen till magen.
jag kan sluka 10000000 av dessa innan jag ens börjar nöja mig.
jag kan liksom inte få nog.

något som gör livet ÄNNU mer värt att leva är att dessa fantastiska tomater även finns i MINI format.
om jag får leva med ett ständigt lager av plommon- och miniplommontomater kan jag nog dö lycklig.


bilderna är tyvärr hämtade från internet eftersom jag inte kan ta kort själv när mina egna är uppätna sen länge.
 Plommontomat 'Sixtina' F:1 hybrid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0