riktigt jävla bajs

åååååååååååååh. jag orkar inte med mig själv.
nu lyckades jag MISSA pianot. jag trodde jag skulle ha på nacka energi för min pianolärare hade mumlat nåt om det, men NEJNEJ. först kommer jag dit mycket duktigt 10 minuter innan jag börjar. dörren står öppen och jag hör pianospel så jag tänker att jahaja, det är säkert johan (min pianolärare), men innan jag hinner ta ett stort kliv in i rummet och ladda med ett andetag för att säga heeej, och babbla på som vanligt, så ser jag att det är en pojke som sitter vid flygeln. jaha, tänker jag och sätter mig i soffan utanför. jag anar inget än. dock finner jag det lite mystiskt att en tjej sitter vid bordet mittemot mig och verkar vänta på något, kanske sin lektion? jag börjar fundera på varför det bara sitter en random kille och spelar inne i rummet jag vilken minut som helst ska ha lektion i, och ingen lärare. denna tanke hinner jag inte tänka länge, för hipp som happ flyger en manlig pianolärare fram från korridoren, han flänger med massa notblad och ursäktar sig för tjejen utanför rummet att lektionen är lite försenad. hon mumlar "det gör inget" och lägger till ett litet nervöst skratt på slutet. som ett litet bi följer hon efter läraren in i rummet där i sin tur den andra killen tar emot sina nykopierade noter och får några instruktioner från läraren och lämnar sedan rummet. sedan stängs dörren och jag hör hur nästa lektion med den nervösa tjejen börjar. klockan är nu 18.59 och jag början 19.00. jag har fortfarande inte insett mitt misstag. istället skickar jag iväg ett sms till johan. "Har inte jag piano idag i nacka energi? :)"
efter någon minut svarar han "A! Nej nej. Igelboda? Har du glömt?" DÅ föll poletten ner. jag var på fel ställe.
hoooooooooooooooooppplöst. ah och efter det hann jag inte till min lektion. och jag får nu ta flytta fram terminens första lektion ÄNNU en vecka. good work annnnnnnnnnnnnnnnnna!
hehhehe. asså jag hatar mig själv lite just nu. jag måste verkligen vara en jobbig elev.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0