flyg fula nyckelpiga flyg

man märker liksom när sommaren börjar ta slut.
till exempel: en buske som står vid min gammel mosters gamla hus (grannhuset) den e ganska ful, spretiga små kvistar. det växer inga blommor, bara småsmå konstiga blad. den ser likadan ut hela året. förutom på vintern så ser den kanske inte särskilt grön ut. på sena våren och under hela juni och nästan hela juli bor där ständigt en hel bunt med fina nyckelpigor. ibland går jag dit och petar på nån och tvingar den att leka med mig. (lite sådär rastlös 9åring style) vilket brukar sluta med att den bajsar på min hand. men dom bor iallafall där, lite mysigt o fint sådär. men sen så försvinner dom plötsligt, och då vet man liksom att sommaren börjar sakta men säkert avta. idag när jag gick dit fanns inga nyckerpigor.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0