Snön lyser vit på taken

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård, djupt under midnattstimma.
Tomten vandrar sin tysta ban, snön lyser vit ur fur och gran.
Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken.


Jag har inte tänkt på hur fin den texten är förut, och hur "mysig" och fin den sången är.
Jag älskar julkonserter. Och jag älskar nacka musikklasser och 9M.
Jag hatar att de tre julkonserter som återstår är min sista någonsin med nacka musikklasser. Och jag hatar att den termin och 1½ vecka som är kvar är min sista tid med 9M i ekliden.
Varför går tiden såfort när man har roligt?
Dumma ordspråk.


Postat av: Anonym

ska du byta skola? =0

2009-12-09 @ 16:19:56
Postat av: pyttipanna

jag ska ju börja gymnasiet :D det ska alla i 9M ju, vi kan ju inte gå kvar med varandra då ;)

vem frågar?

2009-12-09 @ 18:30:08
URL: http://annaapanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0