jag ger dig min morgon

en kram. ett hejdå. snabba steg längs gångvägen. några 70+are spela boule i en "sandlåda". härligt tänker jag.
forum skymtar, ett par steg till och det stora huset är rakt framför mig. går in i värmen en stund, ungefär 6 minuter. affärerna har inte öppnat ännu, så jag väntar i dom mysiga stolarna i biblioteket. vill inte missa bussen så jag går två minuter innan den ska komma. sätter mig på den kalla och ensamma bänken. dinglar med benen, snörvlar till och fumlar runt i min väska. försöker hitta lipsylet men istället hittar jag ipoden, och nöjer mig med den. funderar på vad som ska få spelas i mina öron, mitt huvud, ner till fötterna och hela vägen tillbaka igen. Håkan H, ja det blir bra.
bussen kommer, jag och tre andra männskor stiger på den röda, lite äldre bussen. jag kan välja vilket säte jag vill, härligt. jag tar ett som inte är för långt fram, men inte för långt bak heller. sätter mig ner, trycker på play, andas ut.
stänger ögonen, en av dom finaste låtarna jag vet cirklar runt i hela kroppen. Jag ger dig min morgon. ögonen öppnas. tittar snett ut på den ljusgråa morgonen. minutrarna går snabbt, snart saktar bussen in och jag inser att här ska jag gå av. jag tar ett kliv ut ur bussen, skyndar stegen, vet inte varför. inser att musiken är något hög, de som går bakom mig hör den, och mumlar. men det struntar jag i. det regnar lite smått. jag kommer fram till dörren, hittar nyckeln och låser upp. tar ett kliv in till en annan temperatur, är det inte konstigt egentligen? en meter brevid där jag står nu är det kanske 10 grader kallare. jag släpper tanken och tänder i köket. tar av mig jacka och skor, går långsamt upp för trappan. sätter på mig mjukisbyxor, går på toa, sätter på datorn. och nu, med hjälp av hundratals bokstäver har jag gett dig min morgon.



jag va på salem med min syrra i berwald i fredags, det var skitbra. inte riktigt som hans tidigare konserter, men den var bra! så fort han kommer in på scenen så får man ett leende på läpparna som inte släpper på ett bra tag. hela han bara lyser, inte bara det att han är otroligt trevlig & söt. han är också helt sjukt grym. cool snubbe. efter konserten får jag en affisch signerad av honom, jag får pånytt ett leende som aldrig kommer ta slut känns det som. sen möter vi upp jossans två kompisar som också vart där, vi går hela vägen till kungsträdgården. sen tar vi tunnelbana till centralen där vi köper glass och sen åker vidare till slussen. sen efter ett tag kom vi hem iallafall. helbra kväll.

i lördags åkte jossan till budapest, så henne ser jag igen på tisdag. jag gjorde ingenting halva lördagen, typ. eller jo jag åkte och handla med mamma. sen vid 5 tiden åkte jag hem till lisa, vi lagade mat, passade gustav lite, spelade Wii och massa andra grejs, sen sov jag där såklart. hon skulle ha handbollsmatch sen vid 11, men skulle samlas vid 10 så då åkte jag hem. najsbajs som vanligt hade vi det, lisa & jag :D <3

och nu sitter jag här, tänkte försöka mig på min himla no uppgift. måste verkligen ta mig igenom den nu. så önska mig lycka till. puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0