sportlovssöndag

denna härliga sportlovs söndag har inte gått åt till något speciellt. jag gick upp vid tio, åt en långsam frukost vid teven, som jag alltid gör på helger. sen masade jag runt lite i huset, försökte väcka min syrra, men hon somnade bara om. tihi. jag satte på mig ett par mjukis byxor och kom på att det faktiskt inte var något speciellt jag egentligen behövde göra denna dag. min mamma frågade om jag hade lust att sy. och ja visst, varför inte! jag behövde ändå göra en ny sommarduk till mitt bord breve sängen. och eftersom jag inte e nå vidare på att sy, så vågade jag inte på att pröva att sy kläder eller liknande. men jag tog upp symaskinen och satte igång. först gjorde jag en lite enkel duk med bara söta blommor på. sen fick jag lust att göra en duk där jag klippte ut små saker från olika tyger och sätta på, så det gjorde jag. två dukar. sen satte jag ihop symaskinen. pappa hade gjort god tortillja (jag stavar som det låter :D) så det åt vi till lunch. efter det hade jag absolut inget å göra. så jag satte mig vid datorn, satt där en stund och sen gick klockan snabbare och snabbare. till slut var klockan typ 6. då bestämde jag mig för att baka muffins. vi hade inte riktigt tillräckligt med socker så jag tog en kort promenad till macken. där trodde jag dom hade socker, men tydligen hade dom inte det. så jag köpte en pucko och gick hem igen. med det socker jag hade bakade jag iallafall muffins. dom blev faktiskt riktigt goa! sen åt vi tomatsoppa till middag, och sen fotade jag lite granna i huset. och nu sitter jag här. jag tänkte gå och duscha sen.
jag vet inte riktigt vad jag ska göra imorn, alla reser ju bort :O jag skulle verkligen uppskatta lite sällskap istan imorn, jag tror jag åker in. orkar inte sitta här hemma hela dan. följer du med mig? :)

förövrigt har jag lyssnat sönder Säkerts album. dom e så otroligt bra.

image40 image42
mina två små dukar, haha

image43

mina kladdmuffins, mums

Postat av: Evelina

åh, kan du inte lägga upp receptet på kladdmuffin?

2008-02-24 @ 22:01:25
URL: http://www.hjartaallt.blogg.se
Postat av: annaapanna

jo visst! jag lägger in receptet i ett nytt inlägg ! kram

2008-02-24 @ 22:19:25
URL: http://annaapanna.blogg.se
Postat av: Anna

Jag älskar säkert, men hon är bara en person, inte "dom" :D :D. Förresten, jag diggar din blogg annaapanna!!!!

2008-02-25 @ 18:06:34
Postat av: annaapanna

jo, jag vet att säkert är bara en tjej, det vet jag ! men jag menade hon+bandet you see !
men tackar tackar. du skulle bara veta hur glad jag blir när du säger att du tycker om bloggen ! :D
kram !

2008-02-25 @ 20:48:51
URL: http://annaapanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0